АМКУ надав рекомендації АТ «Прозорро.Продажі»

Дата: 14.04.2023

13 квітня 2023 року Антимонопольний комітет України надав АТ «Прозорро.Продажі» рекомендації, що стосуються маркетингових умов, включених до договору доступу операторів авторизованих електронних майданчиків до електронної торгової системи (ЕТС) «Prozorro.Продажі». Про це повідомляє пресслужба АМКУ.

В АМКУ нагадали, що 6 вересня 2022 року Комітет розпочав розгляд справи за ознаками порушення ДП «Прозорро.Продажі» законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема через обумовлення підприємством можливості доступу операторів до електронної торгової системи (ЕТС) «Prozorro.Продажі» прийняттям операторами додаткових маркетингових умов.

Водночас ці додаткові умови за своєю природою не стосуються безпосередньо предмета угод щодо надання ДП «Прозорро.Продажі» доступу операторам до неї. Вони стосувалися рекламування ЕТС «Prozorro.Продажі», зокрема:

  • долучення до проведення рекламних кампаній для сприяння популяризації ЕТС «Prozorro.Продажі»;
  • формування маркетингового бюджету для просування ЕТС «Prozorro.Продажі»;
  • надання актуальної інформації, статистики з якості клієнтів, звітності щодо маркетингової активності тощо.

Тобто ДП «Прозорро.Продажі» встановило додаткові, а саме маркетингові, умови надання операторам доступу до ЕТС «Prozorro.Продажі», виконання яких покладало на них додаткові витрати, а невиконання могло стати підставою припинення доступу операторів до ЕТС. Такі дії могли призвести до порушення інтересів операторів.

У процесі розгляду АМКУ цієї справи (остаточно в листопаді 2022 року) ДП «Прозорро.Продажі» виключило маркетингові умови з угод доступу до ЕТС «Prozorro.Продажі».

Однак положення угод доступу до ЕТС «Prozorro.Продажі» в частині маркетингових умов прямо пов’язані з положеннями тристороннього договору про надання маркетингових і рекламних послуг, що укладається між ДП «Прозорро.Продажі», операторами та маркетинговим агентством. Останнє, своєю чергою, обирається відповідно до затвердженого наказом ДП «Прозорро.Продажі» від 1 вересня 2020 року № 34 положення, у якому передбачено, що постачальник надає маркетингові та рекламні послуги за кошти операторів, а також визначено невичерпний перелік таких послуг.

Джерело: pravo.ua